Friday, January 6, 2012

ORANG LAIN DAN DIRI SENDIRI

Tak pasti ingin mula dari mana..tak pasti adakah ia melibatkan perhubungan..atau perbuatan atau cara pemikiran..yang pasti ..ia hadir seiringan dengan perkataan..KECEWA..FRUST..GIVE UP..

A few frenz of mine..or mayb me..hampir..atau pn telah melalui proses ini..di mana..kita buat sesuatu..untuk sumbody yang penting dalam hidup kite..again n again..put lots of effort..some love here n there..concern..suddenly sumthing bad happen..THOSE THREE WORDS came across..automatik kita akan rasa..yang nobody cares about us anymore..or nobody will listen to u..feel SAD at da same time..all da negative feeling..berlumba2 datang..den wut happen???

We start to search for ourself..mencari diri sendiri..tak mau lagi menyayangi atau berbudi dengan org lain..kerana di rasa kan tidak berbaloi..kes yang lebih teruk..mula melarikan diri dari semua org..kes biasa..hanya mahu fokus kepada diri sendiri..letih memikirkan orang lain..terlalu lama mementingkan orang lain dari diri sendiri..akhirnya terasa hanya ingin bersama diri sendiri dan..diri sendiri sahaja..dengan harapan..diri sendiri tidak akan menyakiti diri sendiri..

Hakikatnya..

PERTAMA: jangan sayang sesuatu..melebihi sayang kepada ALLAH..

KEDUA:bersederhana dalam membuat suatu perkara..(maka kalau akhir nya rasa sakit gk..xde la skt mne)

KETIGA:ingatlah manusia mmg xkan puas dengan ape yang di perolehi dan manusia biasanya tidak akan bertahan lame dengan cara hidup yang sama..

Oleh itu..terima lah perubahan yang melanda..dan selalu percaya yang perubahan akan membawa kebaikan jika ia mendapat REDHA ilahi..InsyaAllah..

SEKIAN..


LOKI:menggunakan masa menjaga exam dengan sebaiknya..


Published with Blogger-droid v2.0.2

2 comments:

  1. ermmm... bersedih juga nmpknya dia. tapi kali ini lagi dan lagi. dan kali ini harapny yg terakhir. sebaikny mengutamakn diri sdri. exactly!
    utk tempoh ini mau mnyendiri? ke satu tmpt yg prlu berseorangan, itu xmgkin. tp isolated dan melantakkn semua perkara ke tepi, itu mgkin. brsabar. pjuk duhai hati utk brsabar juga.
    utk ketiga2 hakikat tu rseny sgt cekap utk tgkap mngenai ap. =D

    ReplyDelete
  2. Pelik..tapi benar..coz few of my frenz.lalu proses ni..in a different stage..but da concept is there..mcm de musim2..huhu..circle of life myb

    ReplyDelete