Saturday, January 28, 2012

ENGLISH EDUCATION

Duduk goyang kaki sambil pandang dan dengar. Apa yang kita perolehi adalah pengajaran dan pembelajaran. Some of them bila tengah marah..tiba2 je speaking. Jangan terkejut sebab mereka punya reason tersendiri. Antaranya ialah:-

1)Rasa lancar sket bila bercakap

2)Kalau translate apa yang dikatakan masa marah tu from b.i to b.m..nescaya ia akan lebih melukakan..contoh:

B.i : who do you think you are..you are nothing to me..you juz such a looser..i've ever met

B.m : awak ingt awak sape..awak bukan sape2 la pada saya..awak hanyalah orang yang tak guna yang saya pernah jumpa..

3)Untuk membuang rasa macam jiwang or ayat terlalu drama jika ia dalam b.m..contoh:

B.m: saya sebenarnya sangat cintakan awak..tapi apa yang awak buat ni menyakitkan saya..

B.i : actually..i really luv u..but wut u hv done is hurting me..

Or as simple as:

B.m : saya cintakan awak

B.i : i luv you

*using manglish - malay english

Xtau berapa ramai kat luar tu yang seperti ini. Yang lebih gemar menggunakan bahasa orang putih untuk meluah..marah..even untuk menegur perangai..rakan2 anak2 kenalan. Sesungguhnya..Lakukan lah sesuatu yang anda selesa dan dirasakan lebih banyak kesan positif..

LEARNING OUTCOME : bagi yang tak reti bahasa..elok lah straight to the point je..takut bebel2 last2 member wat xtau je..sendiri bengang..

"usaha ke arah komunikasi berkesan"

BeHeNtI dI sINI..


Published with Blogger-droid v2.0.4

2 comments:

  1. Stuju.sbb sy pun begitu.huhhbh bbweekkss:-P

    ReplyDelete
  2. Saya pun sama...tetiba jd teror bi bila mrh..hahaha...bakat terpendam..

    ReplyDelete