Wednesday, December 8, 2010

1 Muharam 1432

Satu muharam detik permulaan...

Permulaan utk ape suzelin?ke arah perubahan...penghijrahan..dari mana ke mana?mungkin gak pengakhiran sesuatu..?permulaan utk ssuatu yg baek...pengakhiran utk suatu dosa mungkin(part ni teringin sgt2..huh..)

Saat menyebut kalimah Allah..
Saat Al-fatihah meniti bibir..
Saat jantung berdegup kencang..
Menghadap yang maha Esa...

Terasa malu
Terasa pilu
Terasa sayu
Terasa syahdu..

Layakkah aku mengadapMu
Layakkah aku meminta dariMu
Layakkah aku merayu rayu
Layakkah aku diampuniMu..

Aku hambaMu..
Tak layak mempersoal kelayakkanku..
Ampuni ku Ya Allah..
Seluruh tubuh ini penuh dosa....

Sujud padaMu..
Berusaha menjadi hambaMu..
Setenang tenang hamba..
Kerana perasaan ini berkocak hebat..

Apakah tandanya ini Ya Allah..
Perasaan ini bergetar...
Dari jiwa..menjalar ke seluruh anggota...
Lemahnya aku di sisiMu...

Ampuniku Ya Allah..
MendekatiMu aku takut..
MenjauhiMu aku lalai..
Ampuniku Ya Allah..

Hanya Kau yang mengerti..
Perasaan ku saat ini..
Hanya Kau yang memahami..
Kekeliruan yang menguasai

Beriku petunjuk..
Hidayah..
Apa jua dariMu..Ya Allah..
Sebagai hamba..aku..terima....

(sebak)
till then..




1 comment: